- Година 2024
- мај (3)
- април (39)
- март (32)
- фебруар (24)
- jануар (28)
- Година 2023
- децембар (32)
- новембар (46)
- октобар (29)
- септембар (18)
- август (9)
- јули (4)
- јун (24)
- мај (24)
- април (21)
- март (38)
- фебруар (27)
- jануар (14)
- Година 2022
- децембар (26)
- новембар (29)
- октобар (37)
- септембар (36)
- август (30)
- јули (13)
- јун (33)
- мај (41)
- април (27)
- март (40)
- фебруар (29)
- jануар (23)
- Година 2021
- децембар (42)
- новембар (24)
- октобар (24)
- септембар (31)
- август (29)
- јули (27)
- јун (44)
- мај (16)
- април (10)
- март (87)
- фебруар (60)
- jануар (35)
- Година 2020
- децембар (109)
- новембар (111)
- октобар (109)
- септембар (114)
- август (29)
- јули (129)
- јун (116)
- мај (93)
- април (106)
- март (115)
- фебруар (53)
- jануар (31)
- Година 2019
- децембар (37)
- новембар (73)
- октобар (55)
- септембар (51)
- август (69)
- јули (57)
- јун (22)
- мај (56)
- април (72)
- март (53)
- фебруар (25)
- jануар (22)
- Година 2018
- децембар (49)
- новембар (52)
- октобар (46)
- септембар (49)
- август (61)
- јули (46)
- јун (48)
- мај (33)
- април (61)
- март (53)
- фебруар (48)
- jануар (50)
- Година 2017
- децембар (46)
- новембар (56)
- октобар (60)
- септембар (40)
- август (62)
- јули (61)
- јун (58)
- мај (44)
- април (44)
- март (59)
- фебруар (54)
- jануар (44)
- Година 2016
- децембар (55)
- новембар (70)
- октобар (74)
- септембар (35)
- август (52)
- јули (50)
- јун (63)
- мај (34)
- април (48)
- март (47)
- фебруар (33)
- jануар (46)
- Година 2015
- децембар (43)
- новембар (39)
- октобар (59)
- септембар (57)
- август (19)
- јули (50)
- јун (28)
- мај (28)
- април (54)
- март (55)
- фебруар (29)
- jануар (30)
- Година 2014
- децембар (26)
- новембар (48)
- октобар (45)
- септембар (31)
- август (28)
- јули (30)
- јун (24)
- мај (53)
- април (30)
- март (25)
- фебруар (31)
- jануар (16)
- Година 2013
- децембар (23)
- новембар (29)
- октобар (35)
- септембар (15)
- август (16)
- јули (24)
- јун (14)
- мај (27)
- април (14)
- март (17)
- фебруар (22)
- jануар (15)
- Година 2012
- децембар (18)
- новембар (32)
- октобар (35)
- септембар (5)
- август (15)
- јули (15)
- јун (3)
- мај (5)
- април (10)
- март (17)
- фебруар (8)
- jануар (10)
- Година 2011
- децембар (9)
- новембар (19)
- октобар (19)
- септембар (18)
- август (12)
- јули (16)
- јун (8)
- мај (20)
- април (14)
- март (22)
- фебруар (12)
- jануар (8)
- Година 2010
- децембар (3)
- новембар (8)
- октобар (18)
- септембар (20)
- август (12)
- јули (16)
- јун (22)
- мај (15)
- април (12)
- март (15)
- фебруар (22)
- jануар (11)
- Година 2009
- децембар (12)
- новембар (17)
- октобар (10)
- септембар (13)
- август (7)
- јули (16)
- јун (15)
- мај (9)
- април (15)
- март (6)
- фебруар (14)
- jануар (6)
- Година 2008
- децембар (9)
- новембар (12)
- октобар (16)
- септембар (12)
- август (12)
- јули (10)
- јун (20)
- мај (11)
- април (13)
- март (11)
- фебруар (13)
- jануар (11)
- Година 2007
- децембар (8)
- новембар (18)
- октобар (24)
- август (2)
ОД СЕПТЕМБРА НАСТАВА И У ШКОЛИ И КОД КУЋЕ
Прешево, Бујановац, Медвеђа - Министар просвете Младен Шарчевић каже да се интензивно ради на припреми различитих модела за наставу од јесени и да ће старији ученици и средњошколци вероватно имати по две седмице наству у школи и код куће, а основци од првог до четвртог ићи у школу све време или три недеље пратити наставу у школи, а једну недељу на даљину.
Немају све школе исте капацитете и не може се у свим школама примењивати исти модел. Млађа деца не могу сама остајати код куће, па се иде на то да им се омогући да што више наставних сати проведу у школи”, каже Шарчевић за Курир.
Према његовим речима, у неким школама биће могуће да се настава организује тако да у потпуности буду у школи, уз поштовање безбедносних мера и ограничења да на четири квадрата буде један ученик, а у другим школама, које пре свега имају много ђака и раде у две смене, ићи ће се на то да три недеље ђаци од првог до четвртог разреда иду у школу, а недељу дана прате наставу од куће.
Шарчевић додаје и да ученици од петог до осмог разреда могу комбиновати две недеље онлајн наставе, две у школи.
Министар наводи и да се у свакој школи анализира број ђака и кабинета, те се праве формуле по којима ће радити. Уједно се, како каже, анализира и број родитеља, који ће у случају да нема ванредног стања моћи да се организују тако да барем један остане код куће.
„Неке школе, које имају више учионица, кабинета за продужени боравак, али и других одговарајућих просторија, моћи ће да организују клупе у новом простору и поделе групе. Оне ће радити по једном од бољих модела, а негде ће бити примењиван другачији модели”, наводи Шарчевић.
Он додаје да за старије разреде и средњошколце не би требало да буде проблема.
„Средњошколци би у школу могли да иду по групама, наизменично, на две недеље. Првих 15 дана, на пример, први и други разред, потом трећи и четврти. Када имају наставу на даљину, онда имају предавачки део, док би у школи имали вежбе и одговарали”, објашњава Шарчевић.
Он додаје да ће у наредних седам до десет дана, када се све изанализира, директори школа добити моделе и упутства како да планирају наставу у смислу односа часова обраде и утврђивања.
„Груписаћемо школе у неколико група и свака школа ће добити упутство и знати своју формулу, односно који је његов модел и како да га примењује”, наводи Шарчевић.
Шарчевић каже и да ће деца морати да носе маску у школи уколико то буде препорука струке.
„Деца ће морати да носе маску ако то буде препорука. Сви ћемо морати. Носе их и у другим земљама света, па што не би и овде”, каже Шарчевић.
Он истиче и да ће класични тип школе, који је важио до епидемије коронавируса, бити могућ тек када буде скроз безбедно, а то ће се највероватније десити, како каже, тек кад будемо добили вакцину.
Извор: Танјуг и Координационо тело