- Година 2024
- мај (3)
- април (39)
- март (32)
- фебруар (24)
- jануар (28)
- Година 2023
- децембар (32)
- новембар (46)
- октобар (29)
- септембар (18)
- август (9)
- јули (4)
- јун (24)
- мај (24)
- април (21)
- март (38)
- фебруар (27)
- jануар (14)
- Година 2022
- децембар (26)
- новембар (29)
- октобар (37)
- септембар (36)
- август (30)
- јули (13)
- јун (33)
- мај (41)
- април (27)
- март (40)
- фебруар (29)
- jануар (23)
- Година 2021
- децембар (42)
- новембар (24)
- октобар (24)
- септембар (31)
- август (29)
- јули (27)
- јун (44)
- мај (16)
- април (10)
- март (87)
- фебруар (60)
- jануар (35)
- Година 2020
- децембар (109)
- новембар (111)
- октобар (109)
- септембар (114)
- август (29)
- јули (129)
- јун (116)
- мај (93)
- април (106)
- март (115)
- фебруар (53)
- jануар (31)
- Година 2019
- децембар (37)
- новембар (73)
- октобар (55)
- септембар (51)
- август (69)
- јули (57)
- јун (22)
- мај (56)
- април (72)
- март (53)
- фебруар (25)
- jануар (22)
- Година 2018
- децембар (49)
- новембар (52)
- октобар (46)
- септембар (49)
- август (61)
- јули (46)
- јун (48)
- мај (33)
- април (61)
- март (53)
- фебруар (48)
- jануар (50)
- Година 2017
- децембар (46)
- новембар (56)
- октобар (60)
- септембар (40)
- август (62)
- јули (61)
- јун (58)
- мај (44)
- април (44)
- март (59)
- фебруар (54)
- jануар (44)
- Година 2016
- децембар (55)
- новембар (70)
- октобар (74)
- септембар (35)
- август (52)
- јули (50)
- јун (63)
- мај (34)
- април (48)
- март (47)
- фебруар (33)
- jануар (46)
- Година 2015
- децембар (43)
- новембар (39)
- октобар (59)
- септембар (57)
- август (19)
- јули (50)
- јун (28)
- мај (28)
- април (54)
- март (55)
- фебруар (29)
- jануар (30)
- Година 2014
- децембар (26)
- новембар (48)
- октобар (45)
- септембар (31)
- август (28)
- јули (30)
- јун (24)
- мај (53)
- април (30)
- март (25)
- фебруар (31)
- jануар (16)
- Година 2013
- децембар (23)
- новембар (29)
- октобар (35)
- септембар (15)
- август (16)
- јули (24)
- јун (14)
- мај (27)
- април (14)
- март (17)
- фебруар (22)
- jануар (15)
- Година 2012
- децембар (18)
- новембар (32)
- октобар (35)
- септембар (5)
- август (15)
- јули (15)
- јун (3)
- мај (5)
- април (10)
- март (17)
- фебруар (8)
- jануар (10)
- Година 2011
- децембар (9)
- новембар (19)
- октобар (19)
- септембар (18)
- август (12)
- јули (16)
- јун (8)
- мај (20)
- април (14)
- март (22)
- фебруар (12)
- jануар (8)
- Година 2010
- децембар (3)
- новембар (8)
- октобар (18)
- септембар (20)
- август (12)
- јули (16)
- јун (22)
- мај (15)
- април (12)
- март (15)
- фебруар (22)
- jануар (11)
- Година 2009
- децембар (12)
- новембар (17)
- октобар (10)
- септембар (13)
- август (7)
- јули (16)
- јун (15)
- мај (9)
- април (15)
- март (6)
- фебруар (14)
- jануар (6)
- Година 2008
- децембар (9)
- новембар (12)
- октобар (16)
- септембар (12)
- август (12)
- јули (10)
- јун (20)
- мај (11)
- април (13)
- март (11)
- фебруар (13)
- jануар (11)
- Година 2007
- децембар (8)
- новембар (18)
- октобар (24)
- август (2)
НАСТАВНИЦИ И ПРЕДАВАЧИ СЛОЖНИ: ОБУКЕ СУ НАМ ВЕОМА КОРИСНЕ
Бујановац - Одељење Економског факултета у Бујановцу отворило је своја врата наставницима са севера и југа Србије који су у оквиру пројекта “Примена препорука за унапређење наставе српског као нематерњег језика у основним школама у Прешеву, Бујановцу и Медвеђи“, похађали четвородневну напредну обуку из овог предмета.
Тако је двадесет четворо наставника из Суботице, Новог Сада, Прешева, Бујановца и Медвеђе имало прилику да размени искуства и разговарају о ситуацијама са којима се сусрећу у раду. Они су обучавани како да на најлакши начин уче ђаке, да их заинтересују за предмет и на занимљив начин предају српски као нематерњи језик.
Дамир Ишпановић, наставник српског као нематерњег језика у Основној школи „Сечењи Иштван“ из Суботице, задовољан је реализованом обуком.
“ Ако би било потребно једном речју описати семинар Примена препорука за унапређење наставе и учења српског као нематерњег језика у општинама Прешево, Бујановац и Медвеђа, изабрао бих реч корисно. У оквиру ове четвородневне обуке предавачи осим што су нам понудили нове методолошке приступе настави нашег предмета, показали су нам кроз конкретне радионице како би их требало применити у самој настави. Указујући нам на типичне грешке које се могу јавити у традиционалној настави, они су нам дочарали последице таквог организовања наставе, као и начине како да их препознамо и избегнемо. Поред тога, чини ми се да су на један врло једноставан, а опет ефектан начин упознали наставнике са изменама и новинама које следују, као и о њиховим добробитима“, истакао је Ишпановић.
Он је похвалио организаторе овог пројекта, који су се, како је рекао, понели веома домаћински и учинили да семинар буде изузетно корисно и пријатно искуство.
Напредна обука је била фокусирана на теме рашчлањивања језичког знања на четири вештине: слушање, читање, писање и говор. Искуства и мишљења једног од предавача на семинару, Никице Стрижак, су позитивна. Она је рекла да професорима који се налазе на високим позицијама много значи одлазак на терен и директан сусрет са реалним ситуацијама и проблемима.
Стрижак је истакла и да су наставници који су први ниво обуке похађали и завршили претходне године, дошли са новим запажањима.
„Наставници су дошли спремнији, са утисцима о сопственој настави. Они су у току претходне школске године промишљали о темама које смо прошли на обуци и примењивали их у свом раду“, рекла је Никица Стрижак.
„Одлично је што наставници из хомогених средина и наставници из хетерогених средина имају прилику да чују искуства других. Мислим да би требало наставити са оваквим обукама и укључити наставнике из других крајева Републике у којима има националних мањина, рецимо источне Србије“, закључила је Стрижак.
Извор : Координационо тело