- Година 2024
- април (39)
- март (32)
- фебруар (24)
- jануар (28)
- Година 2023
- децембар (32)
- новембар (46)
- октобар (29)
- септембар (18)
- август (9)
- јули (4)
- јун (24)
- мај (24)
- април (21)
- март (38)
- фебруар (27)
- jануар (14)
- Година 2022
- децембар (26)
- новембар (29)
- октобар (37)
- септембар (36)
- август (30)
- јули (13)
- јун (33)
- мај (41)
- април (27)
- март (40)
- фебруар (29)
- jануар (23)
- Година 2021
- децембар (42)
- новембар (24)
- октобар (24)
- септембар (31)
- август (29)
- јули (27)
- јун (44)
- мај (16)
- април (10)
- март (87)
- фебруар (60)
- jануар (35)
- Година 2020
- децембар (109)
- новембар (111)
- октобар (109)
- септембар (114)
- август (29)
- јули (129)
- јун (116)
- мај (93)
- април (106)
- март (115)
- фебруар (53)
- jануар (31)
- Година 2019
- децембар (37)
- новембар (73)
- октобар (55)
- септембар (51)
- август (69)
- јули (57)
- јун (22)
- мај (56)
- април (72)
- март (53)
- фебруар (25)
- jануар (22)
- Година 2018
- децембар (49)
- новембар (52)
- октобар (46)
- септембар (49)
- август (61)
- јули (46)
- јун (48)
- мај (33)
- април (61)
- март (53)
- фебруар (48)
- jануар (50)
- Година 2017
- децембар (46)
- новембар (56)
- октобар (60)
- септембар (40)
- август (62)
- јули (61)
- јун (58)
- мај (44)
- април (44)
- март (59)
- фебруар (54)
- jануар (44)
- Година 2016
- децембар (55)
- новембар (70)
- октобар (74)
- септембар (35)
- август (52)
- јули (50)
- јун (63)
- мај (34)
- април (48)
- март (47)
- фебруар (33)
- jануар (46)
- Година 2015
- децембар (43)
- новембар (39)
- октобар (59)
- септембар (57)
- август (19)
- јули (50)
- јун (28)
- мај (28)
- април (54)
- март (55)
- фебруар (29)
- jануар (30)
- Година 2014
- децембар (26)
- новембар (48)
- октобар (45)
- септембар (31)
- август (28)
- јули (30)
- јун (24)
- мај (53)
- април (30)
- март (25)
- фебруар (31)
- jануар (16)
- Година 2013
- децембар (23)
- новембар (29)
- октобар (35)
- септембар (15)
- август (16)
- јули (24)
- јун (14)
- мај (27)
- април (14)
- март (17)
- фебруар (22)
- jануар (15)
- Година 2012
- децембар (18)
- новембар (32)
- октобар (35)
- септембар (5)
- август (15)
- јули (15)
- јун (3)
- мај (5)
- април (10)
- март (17)
- фебруар (8)
- jануар (10)
- Година 2011
- децембар (9)
- новембар (19)
- октобар (19)
- септембар (18)
- август (12)
- јули (16)
- јун (8)
- мај (20)
- април (14)
- март (22)
- фебруар (12)
- jануар (8)
- Година 2010
- децембар (3)
- новембар (8)
- октобар (18)
- септембар (20)
- август (12)
- јули (16)
- јун (22)
- мај (15)
- април (12)
- март (15)
- фебруар (22)
- jануар (11)
- Година 2009
- децембар (12)
- новембар (17)
- октобар (10)
- септембар (13)
- август (7)
- јули (16)
- јун (15)
- мај (9)
- април (15)
- март (6)
- фебруар (14)
- jануар (6)
- Година 2008
- децембар (9)
- новембар (12)
- октобар (16)
- септембар (12)
- август (12)
- јули (10)
- јун (20)
- мај (11)
- април (13)
- март (11)
- фебруар (13)
- jануар (11)
- Година 2007
- децембар (8)
- новембар (18)
- октобар (24)
- август (2)
НАЛЕД ПРЕДЛАЖЕ УКИДАЊЕ РЕГИСТРАЦИОНЕ НАЛЕПНИЦЕ - ГОДИШЊИ ТРОШАК ОКО 800 МИЛИОНА ДИНАРА
Једна од препорука НАЛЕД-ове „Сиве књиге 11", која садржи 100 препорука привреде, локалних самоуправа и организација цивилног друштва за поједностављење административних процедура, јесте и да се укину регистрационе налепнице за аутомобиле, моторе и тракторе.
Разлог је то што налепнице немају велику употребну вредност, а сваке године грађани и привреда имају значајне трошкове.
Налепница која се на аутомобилима лепи у доњем десном углу ветробранског стакла један је од обавезних елемената регистрације и потврда да возило може учествовати у саобраћају. На њој су исписани регистарски број аутомобила, датум истека регистрације и ознака регистрационог подручја, односно подаци који већ постоје на регистарској таблици, саобраћајној дозволи и у евиденцији МУП-а.
Потпредседник НАЛЕД-овог Савета за е-управу Александар Благојевић објашњава да се за издавање налепнице за аутомобиле плаћају две таксе у укупном износу од 440 динара.
„С обзиром на то да се у Србији сваке године региструје најмање 1,8 милион моторних возила, долази се до рачунице да грађани и привреда годишње издвоје готово 800 милиона динара за нешто што нема велику употребну вредност осим да саобраћајац визуелно провери да ли је аутомобил регистрован или као подсетник власнику о датуму истека регистрације", каже Благојевић.
„Изменама Закона о безбедности саобраћаја на путевима и Правилника о регистрацији смањили би се непотребни административни трошкови, а самим тим и цена регистрације и време спровођења процедуре, што би све донело значајне уштеде."
Уместо налепница, сматра Благојевић, добро решење за информисање возача о приближавању рока за обнову регистрације било би да их систем е-Управе информише месец дана унапред путем имејла или СМС поруке и преко свог портала.
„То би и за државне органе имало практичну корист, с обзиром на то да би располагали ажурним контактима грађана – имејл-адреса и број мобилног телефона – а задатак власника моторних возила био би да унесу контакте на порталу уколико желе да добију обавештење", сматра Благојевић.
Извор: Пословно јутро и Координационо тело