Arhiva vesti
                   

PREKO MOSTA SAMO PEŠKE

29. Oktobar 2014.

Preko mosta u Medveđi, koji spaja Trstenik i Kruševac, zbog starosti je od februara, odlukom republička inspekcija za državne puteve, zabranjen prelazak vozila težih od 3,5 tone. Problem ni do danas nije rešen što posebno pogađa dvadesetak hiljada žitelja okolnih sela koji svakodnevno koriste autobuski prevoz.

Stari železnički most preko Mijajlovačke reke u Medveđu je dopremljen iz Leskovca, kako bi državnim drumom spojio tri okruga: Rasinski, Raški i Pomoravski.

„Godine 1953. je to namešteno. Nikada nije ofarban. Gvožđe propada ako se ne farba. I čovek ako ne uzme lek propada", kaže Dragomir Terzić iz Medveđe.

Vreme i nebriga učinili su svoje. Nosači mosta su dotrajali, a inspekcija je pre devet meseci zabranila saobraćaj svim vozilima težim od 3,5 tone. Od tada putnici koji koriste autobus presedaju, a most pešice prelaze i po nekoliko puta na dan, zbog čega su ogorčeni.

Smatraju da nepravedno ispaštaju pre svih stari i bolesni, ali i đaci i zaposleni, koji neretko kasne zbog presedanja iz autobusa s jedne, u autobus s druge strane mosta. Dolazak zime i lošeg vremena razlog je više za brigu i nezadovoljstvo putnika, ali i prevoznika koji su ovakvom sitacijom jednako pogođeni.

"Gubimo dnevno sigurno po sat vremena na svaki od 15 polazaka. To nam znatno povećava troškove. Za svaki polazak „Jugoprevoz“ angažuje po dva vozila. Jedan autobus čeka s jedne, a drugi s druge strane, kako bi nakon „pretovara" putnike prevezli do željenog mesta", kaže Goran Veličković, vozač „Jugoprevoza" iz Kruševca.

Iako građani u većini slučajeva veruju da odgovornost za ovakvo stanje snosi Opština Trstenik, kojoj Medveđa teritorijalno pripada, stvari drugačije stoje. Briga o mostu na državnom putu po zakonu je u nadležnosti JP „Putevi Srbije".

„Mi smo kao lokalna samouprava insistirali da se što pre otklone nedostaci, odnosno da se most sanira,  kako bi saobraćaj preko njega mogao nesmetano da se odvija. Već šest meseci  nemamo odgovor na to pitanje! Znam je da je urađen projekat i da bi trebalo da se krene sa njegovom sanacijom. Kada će to biti, ja zaista ne znam. Mi smo, kao lokalna samouprava, pokušali da napravimo alternativni put. Međutim, ni taj put ne bi mogao da bude u funkciji teretnog i autobuskog saobraćaja, koji je sada za građane Opštine Trstenik problem ", rekao predsednik Opštine Trstenik Miroslav Aleksić.

Precizniji odgovor na to pitanje TV centar RTS-a u Kruševcu nije dobio. U „Putevima Srbije" kažu da se, ukoliko vremenski uslovi to dozvole, završetak radova, koji nikako da počnu, očekuje do 15.novebra, odnosno pre početka rada zimske službe.

Uprkos zabrani, mnogi teretnjaci, u želji da uštede vreme i novac, mostom ipak prolaze, rizikujući sopstvenu i tuđu bezbednost, što niko ne sankcioniše.

Izvor: RTS i Koordinaciono telo