- Godina 2024
- Mart (29)
- Februar (24)
- Januar (28)
- Godina 2023
- Decembar (32)
- Novembar (46)
- Oktobar (29)
- Septembar (18)
- Avgust (9)
- Juli (4)
- Jun (24)
- Maj (24)
- April (21)
- Mart (38)
- Februar (27)
- Januar (14)
- Godina 2022
- Decembar (26)
- Novembar (29)
- Oktobar (37)
- Septembar (36)
- Avgust (30)
- Juli (13)
- Jun (33)
- Maj (41)
- April (27)
- Mart (40)
- Februar (29)
- Januar (23)
- Godina 2021
- Decembar (42)
- Novembar (24)
- Oktobar (24)
- Septembar (31)
- Avgust (29)
- Juli (27)
- Jun (44)
- Maj (16)
- April (10)
- Mart (87)
- Februar (60)
- Januar (35)
- Godina 2020
- Decembar (109)
- Novembar (111)
- Oktobar (109)
- Septembar (114)
- Avgust (29)
- Juli (129)
- Jun (116)
- Maj (93)
- April (106)
- Mart (115)
- Februar (53)
- Januar (31)
- Godina 2019
- Decembar (37)
- Novembar (73)
- Oktobar (55)
- Septembar (51)
- Avgust (69)
- Juli (57)
- Jun (22)
- Maj (56)
- April (72)
- Mart (53)
- Februar (25)
- Januar (22)
- Godina 2018
- Decembar (49)
- Novembar (52)
- Oktobar (46)
- Septembar (49)
- Avgust (61)
- Juli (46)
- Jun (48)
- Maj (33)
- April (61)
- Mart (53)
- Februar (48)
- Januar (50)
- Godina 2017
- Decembar (46)
- Novembar (56)
- Oktobar (60)
- Septembar (40)
- Avgust (62)
- Juli (61)
- Jun (58)
- Maj (44)
- April (44)
- Mart (59)
- Februar (54)
- Januar (44)
- Godina 2016
- Decembar (55)
- Novembar (70)
- Oktobar (74)
- Septembar (35)
- Avgust (52)
- Juli (50)
- Jun (63)
- Maj (34)
- April (48)
- Mart (47)
- Februar (33)
- Januar (46)
- Godina 2015
- Decembar (43)
- Novembar (39)
- Oktobar (59)
- Septembar (57)
- Avgust (19)
- Juli (50)
- Jun (28)
- Maj (28)
- April (54)
- Mart (55)
- Februar (29)
- Januar (30)
- Godina 2014
- Decembar (26)
- Novembar (48)
- Oktobar (45)
- Septembar (31)
- Avgust (28)
- Juli (30)
- Jun (24)
- Maj (53)
- April (30)
- Mart (26)
- Februar (31)
- Januar (16)
- Godina 2013
- Decembar (23)
- Novembar (29)
- Oktobar (35)
- Septembar (15)
- Avgust (16)
- Juli (24)
- Jun (14)
- Maj (28)
- April (14)
- Mart (16)
- Februar (22)
- Januar (15)
- Godina 2012
- Decembar (12)
- Novembar (32)
- Oktobar (35)
- Septembar (5)
- Avgust (15)
- Juli (15)
- Jun (3)
- Maj (5)
- April (10)
- Mart (17)
- Februar (8)
- Januar (10)
- Godina 2011
- Decembar (9)
- Novembar (19)
- Oktobar (19)
- Septembar (18)
- Avgust (12)
- Juli (16)
- Jun (8)
- Maj (20)
- April (14)
- Mart (22)
- Februar (12)
- Januar (8)
- Godina 2010
- Decembar (3)
- Novembar (8)
- Oktobar (18)
- Septembar (20)
- Avgust (12)
- Juli (16)
- Jun (22)
- Maj (15)
- April (12)
- Mart (15)
- Februar (22)
- Januar (11)
- Godina 2009
- Decembar (12)
- Novembar (17)
- Oktobar (10)
- Septembar (13)
- Avgust (7)
- Juli (16)
- Jun (15)
- Maj (9)
- April (15)
- Mart (6)
- Februar (14)
- Januar (6)
- Godina 2008
- Decembar (9)
- Novembar (12)
- Oktobar (16)
- Septembar (12)
- Avgust (12)
- Juli (10)
- Jun (20)
- Maj (11)
- April (13)
- Mart (11)
- Februar (13)
- Januar (11)
- Godina 2007
- Decembar (8)
- Novembar (18)
- Oktobar (24)
- Avgust (2)
NALED PREDLAŽE UKIDANjE REGISTRACIONE NALEPNICE - GODIŠNjI TROŠAK OKO 800 MILIONA DINARA
Jedna od preporuka NALED-ove „Sive knjige 11", koja sadrži 100 preporuka privrede, lokalnih samouprava i organizacija civilnog društva za pojednostavljenje administrativnih procedura, jeste i da se ukinu registracione nalepnice za automobile, motore i traktore.
Razlog je to što nalepnice nemaju veliku upotrebnu vrednost, a svake godine građani i privreda imaju značajne troškove.
Nalepnica koja se na automobilima lepi u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla jedan je od obaveznih elemenata registracije i potvrda da vozilo može učestvovati u saobraćaju. Na njoj su ispisani registarski broj automobila, datum isteka registracije i oznaka registracionog područja, odnosno podaci koji već postoje na registarskoj tablici, saobraćajnoj dozvoli i u evidenciji MUP-a.
Potpredsednik NALED-ovog Saveta za e-upravu Aleksandar Blagojević objašnjava da se za izdavanje nalepnice za automobile plaćaju dve takse u ukupnom iznosu od 440 dinara.
„S obzirom na to da se u Srbiji svake godine registruje najmanje 1,8 milion motornih vozila, dolazi se do računice da građani i privreda godišnje izdvoje gotovo 800 miliona dinara za nešto što nema veliku upotrebnu vrednost osim da saobraćajac vizuelno proveri da li je automobil registrovan ili kao podsetnik vlasniku o datumu isteka registracije", kaže Blagojević.
„Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilnika o registraciji smanjili bi se nepotrebni administrativni troškovi, a samim tim i cena registracije i vreme sprovođenja procedure, što bi sve donelo značajne uštede."
Umesto nalepnica, smatra Blagojević, dobro rešenje za informisanje vozača o približavanju roka za obnovu registracije bilo bi da ih sistem e-Uprave informiše mesec dana unapred putem imejla ili SMS poruke i preko svog portala.
„To bi i za državne organe imalo praktičnu korist, s obzirom na to da bi raspolagali ažurnim kontaktima građana – imejl-adresa i broj mobilnog telefona – a zadatak vlasnika motornih vozila bio bi da unesu kontakte na portalu ukoliko žele da dobiju obaveštenje", smatra Blagojević.
Izvor: Poslovno jutro i Koordinaciono telo