Архива вести
                   

СРЕДЊОШКОЛСКИ ЖИВОТ ТОКОМ ПАНДЕМИЈЕ

30. септембар 2020.

Како је изгледао образовни процес током ванредног стања? Колико је био ефективан? Које су последице карантина по ученике? Како су ученици проводили слободно време током ограничења слободе кретања?

Ово су само нека од питања на која је Унија средњошколаца Србије  покушала да да одговоре у прегледу средњошколског живота током пандемије „Да ли је неко обратио пажњу на средњошколце и зашто не”. Циљ овог документа је приказ различитих аспеката живота средњошколаца током пандемије вируса ЦОВИД-19 (образовање, поштовање права и слобода, слободно време), као и препорука за сузбијање негативних последица пандемије на образовање и свакодневни живот средњошколаца.

Захваљујући анализи доступних података и разговорима са средњошколцима, Унија средњошколаца Србије је утврдила да су четири највећа позитивна и негативна аспекта процеса учења на даљину: (1) нереална очекивања наставника и Министарства просвете, науке и технолошког развоја , (2) важност вршњачке едукације и подршке, (3) значај повратне информације и (4) утисак ученика да ће кроз овај процес изаћи са мање знања него што би то био случај у традиционалном образовању.

На основу ове публикације, Унија средњошколаца Србије ће наставити да заговара  укључивање ученичке перспективе у доношење одлука које се тичу наставка образовног процеса током трајања пандемије КОВИД-19. Неке од најважнијих препорука које се заговарају су:

1. Увести процес консултација наставника са ученицима приликом одабира алата за наставу и евалуације квалитета реализованог програма.

2. Креирати матрицу за праћење квалитета реализованог онлајн образовног програма.

3. Креирати финансијске програме подршке, чији фокус неће бити на специфичним пројектима, већ ће институционално и програмски оснажити омладинске организације.

Публикација је доступна на https://drive.google.com/file/d/1vUunO2Kb1siXcre-HdCgr_DiXSd4__Le/view

Преглед средњошколског живота током пандемије је настао у оквиру пројекта „Ми смо присутни, а ви нас не чујете!” који има за циљ препознавање ученичких парламената средњих школа у Србији као релевантних и репрезентативних тела у доношењу одлука на нивоу њихове образовне установе и целокупног образовног система. Израда публикације омогућена је у оквиру програма „Активни грађани – боље друштво: заговарањем ка сарадњи и демократском развоју Србије“, који реализује БОШ уз подршку Америчке агенције за међународни развој (УСАИД).

Извор: Унија средњошколаца Србије  и Координационо тело