Архива вести
                   

КООРДИНАЦИОНО ТЕЛО УНАПРЕЂУЈЕ ЗНАЊЕ СРПСКОГ КАО НЕМАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА

26. октобар 2015.

Прешево, Бујановац - Почетком школске 2015/2016 године, Координационо тело Владе Републике Србије за општине Прешево, Бујановац и Медвеђу започело је имплементацију пројекта унапређења знања српског као нематерњег језика ученика који похађају наставу на албанском.

Четири основне школе из општина Бујановац и Прешево, у којима је настава на албанском језику, обухваћене су пројектом „Унапређење српског  као нематерњег језика у општинама Прешево, Бујановац  и Медвеђа“, током чијег трајања ће  наставници српског језика имати асистенте за наставу.

Једна од школа која је укључена у овај пројекат је основна школа „Мухарем Кадриу“ из Великог Трновца, села које је настањено искључиво Албанцима.

Наим Саљиху, вршилац дужности директора ове школе, каже да је Координационо тело овим пројектом желело да помогне ученицима којима је албански матерњи језик да боље науче српски, као и да ће време показати колико је пројекат био успешан.

„У општини Прешево има пуно наставника који нису обучени да раде са ученицима на предмету српски као нематерњи језик. Координационо тело је желело да помогне око повећања нивоа знања српског језика, као што се то, на пример, ради у Војводини, јер ученици из нашег села први пут чују српски језик у школи или на телевизији. Време ће показати какви ће бити резултати пројекта”, рекао је Наим Саљиху.

Вјолца Садику, једна од седам наставника српског језика у овој школи, која има 35 година искуства у раду у школи,  каже да су ученици раније били заинтересеованији за учење српског језика.

„Пројекат је добродошао, верујем да ћемо још више радити, а видећемо колико ћемо бити успешни. Међутим, без знања оба језика, и српског и албанског, не може се бити успешан у школи у којој се настава одвија на албанском језику. Без знања албанског језика тешко је радити са ученицима, посебно овде у Великом Трновцу“, истакла је наставница Вјолца Садику.

Вршилац дужности директора школе, Наим Саљиху, је додао да је задовољн ученицима, јер мада  је Велики Трновац место у коме ученици немају могућност комуникацирања на српском језику, у сваком одељењу може да се нађе 10 до 15 ученика који то знају.  

Драгана Крстић, професор српског језика из Ниша, је асистент за наставу српског као нематерњег језика у овој школи.  Она  је, пре доласка у поменуту школу, похађала семинаре које су држали  стручњаци за предавање српског као нематерњег језика са универзитета у Београду и Новом Саду.

„Ово је први пут  да ученици основних школа имају асистенте за наставу. Што се тиче мојих  првих утисака, веома сам задовољна. На часовима се придржавамо програма рада, кога прилагођавамо нивоу знања ученика. Заједно са наставницима, децу подучавамо српском језику који им је потребан за свакодневну комуникацију. Највећа потешкоћа ми је то што не знам албански језик. Међутим, и ми наставници, који смо недавно почели да радимо у ове четири школе, почели смо да похађамо часове албанског језика, како би савладали школску лексику која нам је потребна за рад са децом. Деца су врло задаовољна када на часу говорим албански језик, тако да узајамно размењујемо знање “, рекла је наставница Драгана Крстић.

Предвиђено је да се пројекат имплементира до краја текуће школске године, односно до 15. јула 2016. године. 

Извор: Титули, ОК Радио и Координационо тело