- Година 2024
- октобар (7)
- септембар (14)
- август (11)
- јули (12)
- јун (17)
- мај (33)
- април (39)
- март (32)
- фебруар (24)
- jануар (28)
- Година 2023
- децембар (32)
- новембар (46)
- октобар (29)
- септембар (18)
- август (9)
- јули (4)
- јун (24)
- мај (24)
- април (21)
- март (38)
- фебруар (27)
- jануар (14)
- Година 2022
- децембар (26)
- новембар (29)
- октобар (37)
- септембар (36)
- август (30)
- јули (13)
- јун (33)
- мај (41)
- април (27)
- март (40)
- фебруар (29)
- jануар (23)
- Година 2021
- децембар (42)
- новембар (24)
- октобар (24)
- септембар (31)
- август (29)
- јули (27)
- јун (44)
- мај (16)
- април (10)
- март (87)
- фебруар (60)
- jануар (35)
- Година 2020
- децембар (109)
- новембар (111)
- октобар (109)
- септембар (114)
- август (29)
- јули (129)
- јун (116)
- мај (93)
- април (106)
- март (115)
- фебруар (53)
- jануар (31)
- Година 2019
- децембар (37)
- новембар (73)
- октобар (55)
- септембар (51)
- август (69)
- јули (57)
- јун (22)
- мај (56)
- април (72)
- март (53)
- фебруар (25)
- jануар (22)
- Година 2018
- децембар (49)
- новембар (52)
- октобар (46)
- септембар (49)
- август (61)
- јули (46)
- јун (48)
- мај (33)
- април (61)
- март (53)
- фебруар (48)
- jануар (50)
- Година 2017
- децембар (46)
- новембар (56)
- октобар (60)
- септембар (40)
- август (62)
- јули (61)
- јун (58)
- мај (44)
- април (44)
- март (59)
- фебруар (54)
- jануар (44)
- Година 2016
- децембар (55)
- новембар (70)
- октобар (74)
- септембар (35)
- август (52)
- јули (50)
- јун (63)
- мај (34)
- април (48)
- март (47)
- фебруар (33)
- jануар (46)
- Година 2015
- децембар (43)
- новембар (39)
- октобар (59)
- септембар (57)
- август (19)
- јули (50)
- јун (28)
- мај (28)
- април (54)
- март (55)
- фебруар (29)
- jануар (30)
- Година 2014
- децембар (26)
- новембар (48)
- октобар (45)
- септембар (31)
- август (28)
- јули (30)
- јун (24)
- мај (53)
- април (30)
- март (25)
- фебруар (31)
- jануар (16)
- Година 2013
- децембар (23)
- новембар (29)
- октобар (35)
- септембар (15)
- август (16)
- јули (24)
- јун (14)
- мај (27)
- април (14)
- март (17)
- фебруар (22)
- jануар (15)
- Година 2012
- децембар (18)
- новембар (32)
- октобар (35)
- септембар (5)
- август (15)
- јули (15)
- јун (3)
- мај (5)
- април (10)
- март (17)
- фебруар (8)
- jануар (10)
- Година 2011
- децембар (9)
- новембар (19)
- октобар (19)
- септембар (18)
- август (12)
- јули (16)
- јун (8)
- мај (20)
- април (14)
- март (22)
- фебруар (12)
- jануар (8)
- Година 2010
- децембар (3)
- новембар (8)
- октобар (18)
- септембар (20)
- август (12)
- јули (16)
- јун (22)
- мај (15)
- април (12)
- март (15)
- фебруар (22)
- jануар (11)
- Година 2009
- децембар (12)
- новембар (17)
- октобар (10)
- септембар (13)
- август (7)
- јули (16)
- јун (15)
- мај (9)
- април (15)
- март (6)
- фебруар (14)
- jануар (6)
- Година 2008
- децембар (9)
- новембар (12)
- октобар (16)
- септембар (12)
- август (12)
- јули (10)
- јун (20)
- мај (11)
- април (13)
- март (11)
- фебруар (13)
- jануар (11)
- Година 2007
- децембар (8)
- новембар (18)
- октобар (24)
- август (2)
БЕЗ ДРОНОВА ИЗНАД ЈУГА СРБИЈЕ
Прешево, Бујановац, Медвеђа – До најновије одлуке НАТО-а, ваздушне снаге КФОР –а, које су стациониране на Косову и Метохији, имале су од 2001. године потпуну контролу ваздушног простора у Копненој зони безбедности.
Реч је о контроли ваздушног простора од границе са Македонијом, преко подручја општина Бујановац, Прешево, Медвеђа, Врање, Лесковац, па до Куршумлије, Бруса, Рашке, Новог Пазара, Тутина и Рожаја на граници са Албанијом.
Овим простором редовно су патролирале беспилотне летелице, а врло често, приликом међуетничких инцидената између државних снага безбедности и припадника радикалне Ослободилачке војске за Бујановац, Прешево и Медвеђу (ОВПМБ) током 2001. године, и хеликоптери КФОР-а, па и авиони задужени за прикупљање обавештајних података из ваздуха, познатији као авакси.
Најновијом одлуком НАТО, Србија је повратила територијални интегритет над делом свог ваздушног простора.
То значи да власти у Београду за коришћење овог дела ваздушног простора од стране војних и полицијских летелица неће морати да добијају претходну сагласност КФОР-а, што је до сада био случај.
Оваква одлука подразумева и нормално патролирање српске војне и полицијске авијације у надгледању подручја уз границу са Македонијом, административном линијом са КиМ, као и границе са Црном Гором и Албанијом.
На овај начин државне снаге безбедности преузеле су и контролу на најнеуралгичнијом тачком административне линије са Косовом на потезу Бујановац - Прешево - Медвеђа - Рашка - Нови Пазар, стварајући простор за константно праћење ситуације из ваздуха у ширем региону, што је пуних петнаест година било у искључивој надлежности КФОР-а.
Томе су претходили и вишегодишњи стални састанци, у првом реду представника Војске Србије и челника КФОР-а који су одржавани најчешће на подручју Бујановца, Прешева и Врања.
На овај начин је отворен и шири простор за размену безбедносно-оперативних података везаних за могуће терористичке изазове који вребају од екстремних група из Македоније, са Косова и Метохије и Албаније, чиме се ојачава безбедоносни прстен у региону овог дела Западног Балкана.
Војнотехничким споразумом из Куманова (јун 1999), којим је окончано НАТО бомбардовање Србије, формирана је Копнена зона безбедности (КЗБ)укупне дужине 402 километара, пет километара по дубини у територију Србије. КЗБ је формирана као „тампон зона" на земљи и у ваздуху због страха међународне заједнице од могуће акције српске војске и полиције на Косову и Метохији. Копнени део КЗБ прешао је у надлежност српске војске и полиције јуна 2001. године под надзором војних представника КФОР-а.
Извор: Б92, Данас и Координационо тело